مزایای استفاده از اینورترها چیست؟

برای آشنایی با مزایای استفاده از اینورتر ابتدا لازم است به بررسی خود اینورتر بپردازیم.

اینورتر چیست ؟

اینورتر در حقیقت یک دستگاه مبدل است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. جریان AC ایجاد شده می تواند ولتاژو فرکانس مختلفی داشته باشد که بوسیکه تراسفورماتورها و مدارها کنترل می شود.در حقیقت اینورتر نوسان ساز الکترونیکی قدرت بالاست. 
توجه داشته باشید که برخی از انواع اینورترها که توان پایین تری دارند دارای هشدار عدم استفاده برای روشن کردن لامپ های فلورسنت معمولی هستند.چراکه در این موارد خازنی که توان را تصحیح می کند به صورت موازی با لامپ وصل شده است. فقط کافی است که خازن برداشته شود.  
 

کاربرد اینورترها:

  • فعالیت های گشتاور ثابت مثل میکسرها، اکسترودها، نوارهای نقاله و ...
  • فعالیت های توان ثابت مثل کشش و دستگاه های ماشینی
  • فعالیت های گشتاور متغیر مثل فن و پمپ 

مزایای اینورتر:  
عمر و ماندگاری بالا
کاهش انرژی مصرفی و لذا کاهش هزینه برق
کاهش جریان راه اندازی
طولانی شدن عمر موتور
امکان تغییر سرعت موتور
امکان تغییر جهت حرکت موتور
داشتن حفاظت در برابر اضافه بار
امکان کار موتور در شرایطی که ولتاژ ورودی متغیر است
امکان کنترل از راه دور
ایجاد سرعت بیشتر از سرعت نامی موتور
برنامه ریزی کردن حرکت
 

از دیگر کاربردها و  مزایای استفاده از اینورتر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

می توان بدون هیچگونه ضربه به قسمت های مکانیکی مثل کوپلینک ها، گیربکس ها، تسمه ها و زنجیرها موتور را به صورت نرم راه اندازی کرد.
در نتیجه این کار موتور عمر مفید تری داشته و در برابر بار اضافی حفاظت بیشتری خواهد داشت. چراکه اگر موتور بار اضافی را متحمل شود اینورتر موتور را خاموش کرده و به کاربر پیغام اضافه بار می دهد.

اینورتر چگونه مصرف برق را کاهش می دهد؟

اینورتر به صورت هوشمند میزان بار وارده به موتور را تشخیص داده و متناسب با همان بار، به موتور جریان می دهد و این جریان در بسیاری از مواقع از جریان نامی موتور کمتر است.
 

   شرکت مگاکو به کمک تیم پشتیبانی خود مشاوره گسترده ای در زمینه خرید اینورتر اشنایدر ارائه داده و در بررسی خطاهای اینورتر Schneider یاری دهنده می باشد. به منظور دریافت لیست قیمت اینورتر اشنایدر و مشاوره های قبل از خرید می توانید با شماره 021-33994627 تماس حاصل فرمایید.